Friday, January 27, 2012

We Have been Robbed

Salam semua... Last friday night..we have been robbed...selepas beberapa hari kes rompakan rumah wardina... tengok2...rumah kami di um pulak mengalami kejadian yang sama minggu lepas khamis malam.. kejadian berlaku tanpa disedari tatkala kami sedang tidur...dalam pukul 3-4 pagi... adik aku ajad ada terdengar orang bukak2 almari...tapi menyangkakan yang kakak aku yg buka...manakala kakak aku Mazni ade terperasan bayang2 kelibat...tp disangkakan jg ibu aryan.....bangun pagi2 tijah adik aku mencari beg yang dah siap kemas semalam untuk balik kampung pagi tu dengan aku...cari2 tengok2 beg tu xdak....aku ckp dlm almari sebab ingat beg lain..tp rupanya bukan....tengok2 beg tu ade kt depan.....bila nah cek pintu dapo xde pulak terbukak...cek2 sliding door....sah!!!...terbukak...apalagi agak kecoh la jugak...yg ajad n tijah apalagi....teriak la....buat police report and tukar terus sliding door......harap2 dah takda apa2.....



selepas kejadian:
keadaan tak sama apabila selepas kejadian...kami masing2 masih teringat2 lagi....bila tinggal sikit orang..mula lah terpikir bukan2 dan duduk berkunci dalam bilik....mulai terasa yang rumah ini sangat besar...pantang ada bunyi apa2 sikit..mulalah masing2 tengok muka satu sama lain.... Adik aku ajad agak terukla jugak...sebab dia asyik terjaga tengah mlm teringat ja pasal tu...dan dia jugak mimpi pasal barang2 yg dh kena curi tu...aku pun takut jugak sebenarnya,,,, minggu ni lagi terok bila aku tinggal sorang...nasib ade kawan2 temankan,,,,kalau x...mau meniangis aku dok sorang....memang rasa kaki terkunci nak jalan dlm rumah sendiri ni...duduk dalam bilik...pasang tv kuat2....xnak dengar bunyi lain....dan yang penting jugak...save nombor polis,pak guard dalam phone...anything bunyi pelik2 terus call........

2 comments:

  1. Zen, lama dah nak komen tp asik telupe je.. Sorry to hear that. Mesti trauma kan? huhu Takot dengar. Tapi nasib baek perompak tu x ape2kan korunk seme. Take care tau!

    ReplyDelete